tirsdag 2. juni 2009

Begrunnelse av forslaget (til kunden)

Begrunnelse av forslaget (til kunden)

Jeg tokk en seng på 200 x 120cm at man kan ha overnattingsbesøk, for eksempel., av kjæresten eller ei venninne. Jeg valgte å ha noen pynte pute og en ekstra dyne som man kan ha på senger. Det bli på en måte som en sofa. Så kan hun lese eller sette seg på senga med vennene sine.
For å gjøre lekser valgte jeg en stor glass plate med bein fra Ikea. Med en behagelig sitte stol. Så har hun nokk plass til å tegne eller ha en datamaskin på pulten.
Jeg valgte å beholde teppet fordi det kan være litt kalt om vinteren på fotene. Så kan også ligge på gulvet uten å fryse, for å lese eller sitte der med venner.

Hun ønsket seg en veldig lys rom. For å få understreke det, valgte jeg å ha flere speiler på motsatt vegg av vinduene. Så blir lyset reflektert og rommet blir veldig lyst. Likevel valgte jeg å ha gardiner så at hun kan velge å ha lys i rommet om morgen eller ikke. Med gardinene har hun også bedre privatsfære, så kan folk ikke se i rommet hennes om kvelden.
Jeg valgte også veldig lyse farge i rommet men samtidig veldig sterke farger som bilder sterke kontraster. Fargene jeg valgte var oransje, hvit, og brun. Så blir det ikke kjedelig og det blir på en måte en veldig fint farge spill med noen planter i rommet. Hovet veggen valgte jeg å ha oransje, oransje blir så hovet fargen i rommet.

De møblene jeg valgte jeg fordi, de tar ikke veldig mye plass og kan brukes når hun for eksempel. Skal flytte ut eller får et nytt rom. Nesten alle møblene er fra samme serien fra Ikea så det passer veldig fint sammen og bilder et sammen hengende linje i rommet.

Som Budsjett hadde jeg 22000 Kr, men jeg brukte bare 15214 Kr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar