tirsdag 2. juni 2009

Læreplanmål

Læreplanmål

Innrede, møblere og style rom for ulike miljøer
> Jeg har tegnet mitt eget soverom og stylet det med nye møbler og nye materialer.

Bruke faglitteratur, ulike medier og elementer fra naturen i arbeid med interiøroppdrag
> Jeg har fått inspirasjon fra forskjellige steder, blader, hjemme hos folk og internett.

Uttrykke fargers psykologiske påvirkningkraft
> Vi hadde en oppgave om fargesymbol, der føler jeg at jeg fikk uttrykket meg ganske bra om hvordan personer oppfatter farger og hvordan vi blir påvirket.

Bruke digitale verktøy, tegneutstyr, materialer og teknikker fagmessig
> Jeg har brukt tegnebrett, linjal, målestokk, farger, blyant, viskelær og en tynn tusj, har også brukt bloggen og en del nettsider til inspirasjon og for å finne møbler og materialer.

Dokumentere og vurdere eget arbeid
> Har tatt bilder av dokumentene, skrevet funksjonsanalyse, skrevet logg hverdag. Jeg synes sev at tegningene er bra, kunne valgt et vanskeligere rom men siden jeg skal innrede det på ordentlig så fant jeg ut at nå kunne jeg virkelig prøve meg.

Analysere kundebehov, veilede kunder og skissere interiørideer
> Jeg har innredet rommet etter kundens behov. Har innredet etter hva kunden ønsket og ville ha eller forandre. Tegnet enkle og forståelige skisser.

Utarbeide forslag til interiørløsninger sammen med kunder og andre samarbeidpartnere
> Jeg har samarbeidet med kunden med tegningene og forslagene. Har også samarbeidet med flere samarbeidspartnere.

Presentere løsningsforslag visuelt og verbalt
> Har skrevet mye om oppgaven i loggen, og andre tekster som tilhører oppgaven. Jeg har bilder, tegninger og sagt litt mutlig.

Lage produkt- og materialkart med beskrivelser
> Har skrevet hvilket møbel det er, pris, hvor den er fra og målene på møbelen, samme med materialkartet.

Vise og forklare egen arbeidsprosess ved bruk av skisser, foto, digitale verktøy, tekst og illustrasjoner.
> Jeg har brukt bloggen til å skrive logg på som forteller hva jeg har gjort hverdag, bilder, skisser og tekst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar